19 januari 2007

Det har jag gjort sen jag var liten........................ längtat

När jag flyttar hemifrån så ska jag ha det enkelt. Gjort för mig. Jag ska bo själv först. Anpassat för mig. Med så lite som det bara går i lägenheten. Så jag har lätt att städa och göra vad jag vill. En balkong vill jag ha också och stora fönster, men det får bli senare kanske. När kraven kan bli fler. I min lägenhet ska jag bara må och känna. Det ska vara spartanskt, så heter det väl? Enkelt, städat, snyggt och mycket mysigt. Bra garderober att gömma skit i. Jag samlar på mig massor. Som behöver gömmas undan. Stora kuddar ska jag ha, i soffa och säng. Filtar och ljus. Miljontals av ljus. Var stans. Det är hemkänsla. Att sätta min prägel, det längtar jag efter. Det ska finnas rum för mig och för mina vänner. Det ska vara välkomnande, men mitt. Bara mitt. Jag tror jag behöver lära mig det. Jag längtar.