8 januari 2007

Det tål att sägas

Modebloggar och modebloggare som skriver om modebloggar och modebloggare som inte ville bli kallade för modebloggare och sånna som inte vill något heller än att bli kallade för modebloggare och får massa kommentarer och klippa bilder i photoshop på H&Ms senaste eller cat walken, eller "sno stilen"..
Det är riktigt bra ibland. I kläderna, sminkets, den egna stilen, anorexins och modellernas värld. Å så alla vi som trånar efter en kropp som ska vara sexig, tränad, smal och rätt. Så sant. Vem vill inte ha det. På många modebloggar lever superlativen sina storhetsliv. Ord som jättemycket, skitsnygg och ascool, jättetrendig, apsnygg.. vad vet jag. Allt i stora stora ord!
Det som framför allt stör mig då när jag läser är särskrivningar på ord som jättevacker, alla ord med jätte.

Jätte snygg
Jätte känd
Jätte vacker
Jättedumt att skriva så!
Lär er stava också, för det får er att framstå som kunninga även inom annat. Alla kan inte bli inredningsdesigners. Det säger sig självt, men det tål att sägas igen.
Skål för rättstavning och modebloggare i all ära.

Tillägger att jag också läser modebloggar och låter mig inspireras. Så det är inte det.