15 januari 2007

Gott och blandat

Dagen blev inte som jag tänkt mig alls. Den blev bättre, mycket. Jag och Emma väntade uppgivet på um.. Hon hade glömt att jag bokat tid och hade telefontid hela tiden.. sen kom nån annan och så försvann de in i ett rum, så jag sket i det. En annan dag blir bra. Stan sen.. En lektion.. Näe.. Så vi gick på stan och hittade både det enda och andra.. En tröja, svart och ett linne med mönster, svart.
Sen fikade vi. Åkte hem, träffade Sofia J på spårvagnen och pratade lite. Hem och dricka te, försöka skriva CV och lyssna på massor av musik. Mycket bra dag.
Inte ett dugg skolarbete, förlängd helg. Imorgon går jag halvdag, sen ska jag till läkaren.. Så det får bli så! Två dagar som blir lite knäppa, men men..
Jag ska antagligen träffa Erik imorgon också.

Har fått en ny kalender.

Hos mig står mjölkpaketet. Tryggt brevid, det är framförallt mitt. Jag dricker mest av alla, jag dricker mjölk till allt. Litenlillebror ber om mjölken och får den.. Jag antar att han ska läsa baksidan. Det är hans del i mjölkdrickandet. Så när han tappar upp glaset och dricker litegranna så förstår jag ingenting. Jag gapar och tittar på honom, och mamma, som ler uppmuntrande, å så gapar jag. Han som till och med utretts för laktosintolerans och alltid vägrat mjölk. Det var så märkligt. Jadu.. Jag fattar det inte nu heller.

Jag har satt min egen prägel på tjocktröjan idag. Lite knappar och pärlor. Tycker det blev bra för att vara första gången jag broderar med pärlor.

Har fått lite ny musik av Emma. Great.
Sanda - I admit
... gör så att jag vill dansa. Jättemycket.
Det är en rumänsk låt. Me like rumänskt.

Tjipp