28 januari 2007

1-100, om du ville veta....

1. Gillar du frågor? Ja, i alla fall frågor som dessa.
2. Om nej: -
2. Namn? Anna
3. Höger- eller vänsterhänt? Höger
4. Humör just nu? Tja, det är inte värre än att jag är sjuk. SÅ jag tänker inte påstå att jag är glad.
5. Favoritgodis? Choklad
6. Är det nåt du absolut inte äter? Gröt och blodpudding
7. Kläder just nu: Tofflor, mjukis och Pragtröja.
8. Musik just nu? Electric Light Orcestra - Telephone line
9. Vad åt du senast? Nötter
10. Vad sa du senast? "Vad lagar du?" Frågan ställdes till pappa.
11. Favoritkläder? Min svarta tröja från H&M.
12. Favorit-hangout? Vet inte. Mitt rum kanske..
13. Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då? Typ tidigt 50tal, då rökte alla och satt på cafeer och chillade. Eller?
14. Sommarplaner? Hultsfred, fylla 18 och så ska jag till Prag.
15. Är du bra på matte? Nej
16. Fisk eller badkruka? Firre
17. Favoritfärg? Svart
18. Saft eller alkohol? Beror väl på.
19. Längd? Jag är 1.71 lång
20. Hur många kuddar sover du med? tre
21. Favoritväder? Nästan för varmt, solklart väder, lätt varm bris och så vatten.
22. Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med? Den här frågan hatar jag.
23. Spelar du nåt instrument? Nej
24. Morgon- eller nattmänniska? Mest morgonmänniska
25. Sparare eller slösare? Slösa.
26. Vem är viktigast för dig? Erik är den som är viktigast, förutom mamma och pappa.
27. Gyllene regeln för dig? Vet inte, ge alla en chans.. Döm inte för ofta.
28. Det bästa du vet? Fika och pyssla.
29. Bästa leksak? Nallepanda, lätt
30. Bästa film? Nemo kanske ^^
31. Tror på liv på andra planeter? Jag funderar inte över sånt ens, det skrämmer mig bara.
32. Kommer ihåg din första kärlek? Mhum
33. Älskar du henne/honom fortfarande? Nej
34. Har några homosexuella vänner? Nej inte som jag vet om.
35. Tror du på mirakel? Ibland
36. Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid? Ja, men jag tror aldrig det går att komma ifrån frestelsen och sen snara gränsen med att flörta och gå för långt...
37. Ser du dig själv tolerant mot andra? Inte ofta.
38. Ser du på kärleken som ett misstag? Nej
39. Hur många barn vill du ha när du blir stor? Tja, tre blir väl lagom.
40. Framtidsdrömmar? Resa och leva
41. Bio eller promenad? Promenad
42. Är du åt höger eller vänster (politiskt sett)? Vänster
43. Glasögon, linser eller inget? Inget.. Glasögon är JÄTTEsnyggt.
44. Teknisk eller oteknisk? Någonstans mitt emellan.
45. Är du kittlig? Tyvärr. Fråga Anders
46. Snarkar du? Det händer väl..
47. Stjärntecken? Kräfta
48. Rädd för insekter? Ja
49. Äckligaste insekten? Spindlar och pappalångben
50. Största svaghet? Vet inte.. jag är stört otålig..
51. Det här är jag bra på: Kramas, organisera..
52. Musikstil? Rock, pop, funk, jazzz...
53. Lyckotal? 14
54. Favoritfilmgenre? Drama
55. Bästa bok? I taket lyser stjärnorna
56. Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Kunna flyga
57. Favoritord? Faktiskt, för tillfället
58. Vad vill du jobba som? Polis kanske..
59. Chips, morötter eller godis? Chips
60. Hamburgare eller pizza? Hamburgare
61. Skriver du dagbok? Nej jag bloggar i stället
62. Sport, A-ekonomi eller barnprogram? Barnprogram
63. Namnsdagsdatum? 15 maj, 24 juli och 9 december.
64. Har du nån flickvän/pojkvän? Pojkvän
65. Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Nej.
66. Födelsedag? 27 juni
67. Favoritchipssort? Dillchips
68. Synliga ärr (antal)? Inte många. Ett under ögat, fråga mig inte vad som hänt.
69. Din bästa vän (namn)? Det är Erik
70. Stökigt eller välstädat? Stökigt.
71. Gungar du på stolen? Det händer
72. Hur många kusiner har du? 9 stycken
73. Detta gör mig argast? Orättvisor
74. Bästa årstiden? Vår, sommar, tidig höst
75. I julklapp nästa jul önskar jag mig? Det vet jag väl inte nu...
76. Senap, ketchup eller inget på korven? Ketchup
77. Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej jag är inte den typen
78. Vilken hand håller du gaffeln i? Höger
79. Är du helt jävla dum i huvet? Vilken fråga
80. Är alla lika värda? I grund och botten ja.
81. Vad hänger på väggarna i ditt rum? Lite plancher...
82. Vilken färg har du på tapeterna? Lila
83. Pasta, ris eller potatis? Potatis
84. Hur är din drömtjej/kille? Härlig.
85. Vilket är bäst - Julafton eller din födelsedag? Julafton.
86. Ljust eller mörkt bröd till frukost? Ljust helst..
87. Vilken läsk är godast? Fanta
88. Vad gör du helst? Just nu ska jag lägga mig en stund.
89. Den här frasen älskar jag att höra? Jag tänkte vi skulle hitta på nått kul...
90. Hur många syskon har du? Två bröder
91. Bäddar du din säng? Nästan varje dag
92. Bor du själv eller tillsammans med någon? Med min familj
93. Är du allergisk mot något? Nej ingenting
94. Är du mörkrädd? Ja det är jag.
95. Är du religiös? Nej
96. Tror du på astrologi? Inte mycket, läser mest på skoj.
97. Tror du på magi?
98. Släpar du fötterna efter dig? Ibland
99. Gympadojor, välpolerade skor eller sandaler? Gympadojor
100. Vad är du mest rädd för? För ensamhet, total ensamhet.

Listan är lånad av Isabell