20 januari 2007

En gammal hund

Folk använder son lediga helgtid till plugg. Jag blir tokig. Det skulle knappast falla mig in. Heller döda tid vid datorn än med en skolbok. Det suger så hårt. Jag tycker illa om skolan som det är nu. Ta inte mina helger också. Jag antar att egentligen är tvåan sådan. Du måste plugga även på helgen, för att hinna. Jag förstår inte hur det ska gå. Jag bara hatar det. Jag vägrar, än så länge iaf... Den här terminen blir värre än jag tänkt mig. Mycket värre. Ja fy fan.
Vi tar det på måndag. Ingen ångest förens då. Säger jag nu. På måndag önskar jag att jag inte varit en sån lat idiot den här helgen också. Den dagen, den sorgen. Alltid så. Tyvärr. Ta dig i kragen och kom till målet finns inte i min hjärna. Jag fick frågan av en tjej i fredags, om vilka böcker jag tagit med hem. Inte en enda svarade jag och log. Det där leendet som alla runt omkring mig känner. Here I am, lazy Anna. Ingen återvändo, men mina böcker åker knappast med hem. Och gör de det så blir de inte så uppmärksammade utan åker bara med tillbaka på måndag morgon. Så är det. Så har de nästan alltid varit. Det är svårt att lära gamla hundar att sitta.