29 januari 2007

Vardagslyx

Anders förde vardagslyx på tapeten med et av sina senaste inlägg och jag tänkte jag skulle spinna vidare på ämnet, genom att blogga lite själv på ämnet...

Vad är vardagslyx?
För mig är vardagslyx de små sakerna som får vardagen att flyta på ännu lite lättare. Här ger jag några exempel på vad jag tycker det är:
  • En ledig dag, då du kan kliva upp när du vill. Ställa ner fötterna på det städade golvet och gå ner till köket för att äta en en frukost utöver det vanliga.
  • Eller att få komma hem utmattad och krypa ner i ett varmt bad med bra musik i spelaren.
  • När du blir lite extra ompysslad av någon du älskar.
  • Tända ljus och en bra bok.
  • Att slippa titta på klockan.
  • Oväntade händelser som gör dig glad.
  • Vårsolen en dag då du kan ta på dig brillorna och promenera och bara njuta.
Det är vad jag kallar vardagslyx.
Då då verklgen kan njuta och försvinna en stund.

Magen skriker.
Köket kallar.