3 februari 2007

Drugs?

Speed of sound väller ut ur mina högtalare och jag funderar över det som Izza skrev här, och frågade om. Om knark.
Detta ständiga ämne. Jag tänker inte skriva någon lång text om jag vad jag tycker. Jag tycker att knark är fel. Så mycket kan jag säga, men jag kan för lite för att göra stora uttalanden. Det jag tänker på är hur accepterad alkoholen är i vår värld, i andra delar av samma värld är det motsatt som är det normala. Droger har alkoholens plats i deras samhälle.
Jag vet att det alltid funnits, men jag funderar ändå. Det är så konstigt.

Visst har jag tänkt tanken, att jag är nyfiken.. Men jag har aldrig kommit längre än så. Jag är mest skrämd av alltsammans. Droger skrämmer mig.

Det är nog så många känner, en del utmanas av det, andra skräms, därför att de känner att de kan hantera alkoholens inverkan på dem själva. Att de ändå vet vad som händer, även om det inte betyder att de vet vad de gör. De har sett sina föräldrar eller andra vuxna dricka och bli fulla. De vet hur det blir. De har smakat på spriten. Men med knark och droger, då vet man inte riktigt. Då har man plötsligt bara hört, sett på film, fått en bild. Aldrig upplevt det på midsommar eller jul eller på en fest, hur folk blir. För ingen knarkar på det sättet. Det är väl så det är.

Frågan är hur det kommer se ut i framtiden. Jag tänker inte gissa. Jag bara undrar.
Och jag tror inte jag kommer testa på det där någonsin.