7 mars 2007

Cabaret

Var fantastisk. En helt underbar show. Jag har inte sett filmen, så jag gick dit ovetande och hem helt salig. Jag älskar musikaler och så fick jag för andra gången i livet se Jöback live. Han har en sån karisma. Han är heelt otrolig! Sjukt snygg. Dansarna och de andra var också bra. Hela storyn gillar jag. Det är en återupprepning av moulin rouge i en något annorlunda tappning lite längre fram i histoiren! Det utspelar sig under mellankrigstiden i ett sargat Berlin där nationalismen växer sig allt starkare och undervärlden får ta stryk av förfallet.

Peter Jöback gör rollen som Cabarets konfrencier genom hela showen och gör det galant. Jag kan inte säga mycket annat än superlativ. Jag älskar Cabaret!

Klicka på rubriken för att hitta bildens hem.

Orkar inte skriva mer ikväll.
Har ju ett matteprov imorgon. Jag är körd.
Godnatt.