4 mars 2007

En vårdag i mars

Jag är svettig som fan. Var beredda! Här kommer det: Jag gnäller över vårsolen, ajabaja mig. Hoppas den är för att stanna, men efter min promenad - efter att spårvagen som vanligt la av - så är jag skitsvettig. USH. Det var riktigt varmt att promenera idag, samtidigt så glädjs jag. Det är den första vårdagen, jag såg utslagna snödroppar i en rabatt och kände bara JIPPI. Så snälla våren, kan vi vara väldigt överens om att du är här för att stanna?

Jag var en sväng i stan, som tog mer tid än jag trodde, men fick inhandlat några saker. En virkad stor blombrosch på Åhléns, en sjal från indiska och ett par solglösögon från samma ställe.

Jag fick hjärnsläpp på Åhléns. Jag skulle betala blomman, jag hade två tior i fickan och så ger jag dem till tjejen. Jag tänker så får jag fem kronor tillbaka. Tjejen i kassan tänker förmodligen ÖH? För blomman kostade 40 :-. Så hon bah: Det räcker inte. Och jag fattade först ingenting- tills jag inser att två tior inte är 40 :-. Så rätt generad så säger, äsch vi tar det på kortet istället och skyller på mitt hjärnsläpp. Tjejen i kassan ler och säger att det är lungt.
Jag garvar åt mig själv och betalar.
Jag vet verligen inte hur jag tänkte. Eller det var väl just det, att jag inte tänkte.
Jaja, den bjuder jag på.

Om en stund är det matchsamling. Så jag ska käka nått. Undra vad bara?..

Jag var och fikade alldeles själv idag också, det var faktiskt mysigt. Satt där med min cappucino och damernas värld och bara tog det lugnt. Så det är värt att prova, gör det!

Hej så länge