18 mars 2007

Ingenting blir någonsin som man tänkt sig

Det är verkligen så.
Igår sa jag att jag inte är en sån som hänger upp mig på småsaker.
Men det är jag ju visst. I alla fall vissa småsaker.
Tyvärr.
Kan jag bli allt för sur för ingenting.
Det bara blir. Det går för snabbt och så är de
små svarta molnen över mig.

Igår var mysigt och degigt.
Jag skulle fått vänta själv på centralen.
Men vem stöter man på, Emma!
Jag blev verkligen skitglad, och hon också.
För hon skulle också fått vänta själv annars!

Idag... Fan det känns som om dagen redan är över.
Min bok tog slut igår. Synd.
Jag har börjat även denna dag med magkatarr.
Kille i kassan på pressbyrån igår, nickade åt mitt äpple och min loka och, sa:
- du var me en duktig tjej.
jag log och svarade att jag har magkatarr och inte får i mig mycket annat.
- i så ung ålder?? inte bra! Ta hand om dig.
Å så log han.
Det ska jag. Sa jag.
Det var nog enda gången någon kallat mig nyttig utan att vara ironisk.

Jaha.. Jag har ägg som jag ska äta där nere. Som pappa gjort.
Det är det enda jag vet att jag ska göra. Snacka om tråkigt oplanerad dag.

Å vädret sen. Först sken solen, sen kom det HAGEL och nu är det uppehåll men mulet. Vad ska vi göra åt alla dessa miljöproblem. För jag är ganska så övertygad om att det är dem det hänger på. Vädret ändrades på två sekunder. Ush.

Tjingeling