21 mars 2007

Unga mammor

De knoppas, en efter en i bloggosfären. Det är både trevligt, med spännande läsning och mysiga vardagsberättelser, samtidigt så känner jag en viss oro. Jag vet inte. Att det skulle bli en trend. Jag pratade med en kompis om det där, att det skulle bli så.. Inte för att jag tror det, men samtidigt så vet jag inte. Jag läser runt fem stycken "ung mamma"-bloggar och de är bra allihop. Med unga förståndiga tjejer som skriver och skall bli eller redan blivit mammor. Jag är riktigt imponerad. Jag vet inte vad jag hade gjort, jo det bästa av situationen, men jag menar. Jag skulle fått panik.

Men är det verkligen livets gång för en som inte ens fyllt arton år? Att bli mamma. Jag tycker bara det låter läskigt och främmande. Samtidigt som det skulle vara underbart med en liten bäbis, så klart, men det är år som kommer, de med.
Nä jag vet inte.
Min disskution kommer ingen vart.
Men ni unga mammor, jag beundrar er.

Tjing