2 april 2007

Jag önskar mig ett eget rum i lägenheten på 300 kvadrat, tillsammans med Camille, Philbert och Franck. OCH Anna Gavldas ord.


Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavlda. Att läsa boken är som att kliva in mitt under en teater uppsättning av högsta klass och bara njuta. Hur språket flyter, hur rollerna spelas. Hur allting målas upp. Det är så vackert alltihop. Jag är stormförtjust. Jag hänger på kanten av sida 118 och måste redan påstå att det här är en av de bästa böcker jag läst. Det är skådespel på hög nivå, det är vackert och det är... Utan ord så står jag här. Så känner jag inför boken. En sån här bok är en bok du önskar leva i, som aldrig ska ha ett slut. Du ska träda in i boken och försvinna bland bladen för att alltid få vara en del av boken. Jag är helt uppfylld och kan inte annat än att ösa ur mig superlativ.