23 april 2007

Tjejsnack v.17

Viktiga frågor
(Veckans frågor kommer från Milo)
·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Ja, eller ja det beror väl på. Om du misstänker att personen är narkoman och så ung så låter väl det som en bra idé.
·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Nej det tycker jag inte. Jag är för ett fritt samhäll och tycker det är lite läskigt med överdriven övervakning.
·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Ja, i alla fall om det finns en anledning. Som i London, efter den attacken förstår jag om de blev skraja och satte upp massor av bevakning. Jag kan tycka det är tryggt med kameror också, men bara på offentliga platser och i till exempel taxibilar.
·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Ja det ska jag. Därför att jag inte förstår varför jag ska ha dem när jag dött. Däremot vet jag inte om jag skulle donera något om jag lever, men det är något jag tar ställning till då.
·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Jag är kluven. En person som är så gott som levande död som i princip inte fungerar utan maskiner, en del sånna personer kanske skulle må bättre av att få dö, men jag vet inte. Det är väldigt svårt.