11 april 2007

Vad gör The Ark i MQreklamen?

När jag för ett tag sen såg MQs nya reklamfilm blev jag riktigt irriterad, The Ark medverkar och det kändes som om min bild av The Ark var väldigt malplacerad... Jag menar, för mig är The Ark ett coolt band som bryter gränser, är annorlunda och popiga. Gör som de vill. Det är inte det The Ark som syns i videon, där syns snyggt sminkade-alla i svart-The Ark som rockade med melodifestivalsdängan och framför så dansade propert klädda flickor och pojkar. Jag tycker som en av GPs journalister skrev, att de stryker medhårs. De gör vad de behöver. De känns som de köpt in sig med enkel pop och lite melodifestival. De är fortfarande skitsnygga, dock inte i MQs dumma reklamfilm, men annars.

Ja Ola Salo är riktigt het och de andra är inte dumma.
Men när samma journalist också skriver att nya plattan, som kommer idag, innehåller låtar som lika gärna kunde vara från Westlife blir jag orolig. Ja, de är ett "pojkband", men hjälp. Jag ska ändå inte säga något förens jag har lyssnat. Ska fylla ipoden med The Ark och rocka vidare, men jag gillar inte artister som smeker medhårs. Det känns så fel.