10 juni 2007

Dagarna som gått

Det var länge sen nu.
Jag har urskäkter. Jobbet. Jo för nu förstår jag. De som jobbar alltså, tänk så trångsynt man kan vara. Jag gnällde som en idiot på Erik över hans tjötande om jobbet, å andra sidan var, varannan mening om det. Ur mig slinker inte speciellt mycket, om jobbet alltså. Det är bra om någon undrar. Det räcker så. Men dessto med i huvudet. I mitt huvud snurrar kilopriser, baguettmenyer, vatten, jäsbröd, pengar... Allting simmar omkring och går aldrig upp... Hoppas det lugnar ner sig så småning om. Det blir så stissigt att ligga och fundera på en servicebutik hela kvällarna..

Det går jättebra, kan ni tro! Riktigt roligt. Sväng förbi om ni har lust..

Å så var det värmen, ett hett debatterat område kan jag gissa.
Ja värmen.
Ja tack.
Men fläckt så fort man är inomhus. Det måste finnas. Att åka spårvagn suger i dessa dagar.
Så gnäll inte, det är underbart.
Lite svett har ingen dött av och vatten gör att man mår prima, trotts den glödande solen.

Nu ska jag ragga folk till en badutflykt!