4 juni 2007

Posetivt från Sad but true

Det här var la fint. Lagom till studenten, jag har ett år kvar och jag få ont i magen. Så glamoruöst vuxenlivet verkar vara. Fast å andra sidan.
Vad trodde man...

9 orsaker till att inte ta studenten.
Maj 31, 2007 • 2 Comments

Jag tänker rädda er medan det fortfarande finns tid, blivande studenter därute, attention!

1. Det jag gör på en ledig dag är inte samma sak som innan studenten. Då festade jag med vänner, nu är Ajax och Ariel mina bästa vänner.

2. Jag är ledig en helg i månaden och har inte råd med mer än två veckors semster.

3. Man tror att allt ska ordna sig efter studenten, men det gör det inte. Man får ingen lägenhet, inget bra jobb och man har inte råd att göra den där drömresan förrän man sparat pengar i några år till.

4. Det står 10 timmar/vecka på kontraktet men man jobbar 47.

5. Alla de där vännerna man träffat varje dag och man ska ha kontakt med hela livet bla bla träffar man kanske en gång i månaden. Det är nästan omöjligt att planera något med mer än en person till, för alla jobbar olika dagar och tider.

6. Helt plötsligt är man stammis på apoteket. Man är Iprenberoende, förstoppad, förkyld och behöver insomningstabletter för att orka med att jobba. Sjukanmälan är inget alternativ.

7. Sakta men säkert börjar man upptäcka att…man är lik sin mamma! Inte bara till utseendet, utan när det gäller stil, åsikter, hur man städar osv.

8. Det kanske var jobbigt att börja 8.20 när man gick i skolan, men testa att börja 7 några gånger i veckan…

9. hade man tiden men inte pengarna. Nu har man pengarna men inte tiden.