29 juli 2007

W-LAN

Jag har en dator på mitt rum, det är därifrån som jag skriver det mesta av den skit som sedan fastnar på bloggen. Tillhörande datorn finns ett W-Lan. Alltså en liten manick som skall hålla god kontakt och vara trevligt mot vad-det-nu-kallas där nere som är själva huvudkontoret. Bara det att min lilla kontaktperson är tjäftig mot sin boss och mot mig. Så han kopplar ur sig titt som tätt och då har jag kommit på att det bästa sättet att få internetanslutningen att fungera här uppe är att jag helt enkelt samkör två små kontaktpersoner på en gång. En som bara önskar sig att få flytta ner och skriker till datorn och huvudkontoret en våning ner, kontra en bjäbbig suris. Så nu fungerar det ganska mycket bättre.

Ingenting blir någonsin fullkomligt, men nu slipper jag ladda en bloggsida i si så där. Hundra sek.