28 december 2009

En årssummering

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja. Erfarenheterna är många. Bland annat sa jag upp mig från en arbetsplats. Bra besult.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga att hålla.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur är.
5. Vilka länder besökte du? Danmark, Tjeckien, Sydafrika.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Fler äventyr, mindre väntan, mer kärlek, mindre saknad.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Inget speciellt.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag lyckades få jobb och behålla det, i dessa tider, med bra lön och en fin arbetsplats. Att vi tog oss igenom lumpens alla utmaningar.
9. Största misstaget? Att jag inte skrev in mig på akassan i våras.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Magen. Jag säger bara magen.
11. Bästa köpet? Min skinnjacka.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, mat och att skämma bort mg själv.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? All kärlek
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Jonathan Johanssons album.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, sen jag slutade gymnasiet har jag inte varit lika deppig
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest och dansat och tränat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Grubblat.
18. Hur tillbringar du julen? På jobbet. I alla fall i år.
19. Blev du kär i år? Ja, lite mer än förra året.
20. Favoritprogram på TV? Morden
21. Bästa boken du läste i år? Skynda att älska av Alex Schulman
22. Största musikaliska upptäckten? Oj. Svårt. Mycket.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En vacker sommarklänning och en underbar fest i en sommarstuga.
25. Något du önskade dig men inte fick? Ja
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var i Falkenberg med några av mina pärlor.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att jag fått en lägenhet!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Under STOR förändring. Ball. Färgstrak. Busig.
29. Vad fick dig att må bra? Att jobba
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ingen.
31. Vem saknade du? Erik.
32. De bästa nya människorna du träffade? Ni fina vet vilka ni är, bland annat en underbar tjej i början av april!