28 mars 2010

2010

Ja, vart börjar jag? Där jag slutade? Det var aldrig meningen att det skulle bli ett nytt blogguppehåll. Jag bara tröttnade och slutade helt att skriva. För er som läser, de flesta tror jag känner mig, men skulle det nu finnas någon som undrar vart jag hållit hus, så följer här en kort resumé av livet efter blogginlägget den 28 december 2009.

Jag blev arbetslös dagen före nyår. Tillbringade sedan dagarna med Erik mestadels. Bestämde oss för att resa, långt bort. Den ledig månaden vi hade. Det blev en resa till Thailand och värmen, två underbara veckor. Vår första resa tillsammans. Khao lakk och vi fann paradiset. Tillbaka i Sverige den 28 januari. Torsdag. På måndag var jag tillbaka på jobbet. Sen dess har allt rullat på. Två månader senare har Erik påbörjat sin utbildning. Vänner har hunnit resa och flytta till andra platser.

I min första egna lägenhet halvligger jag nu i sängen och tittar mig omkring. Tassar runt och känner på saker. Försöker få grepp om allt som hänt så fort den senaste tiden. Försöker förstå att det här är början på något nytt, skithäftigt och urläskigt. Jag kanske äntligen skall bli lite vuxen. Mitt i allt det här kommer jag behöva bloggen igen. Jag är rätt säker på det. Jag kommer ha mycket egen tid och då glöder fingrarna.

Jag tror att jag är tillbaka.