26 januari 2007

Min, kanske något annorlunda, vardag

Jag upptäcker låtar i en helt annan ordning än människor med radio i örat. För det har jag aldrig, p3 ibland. I övrigt nästan aldrig. Jag gillar inte radio. Hemma står p1 på. Ibland gillar jag p1. För det mesta stänger jag av öronen. Så van är jag. Lite samhällsutbildning får man ju. Jag tittar inte speciellt mycket på tv heller, inte film heller. I alla fall innan jag träffade Erik. För jag är inte så intresserad. Jag tycker om film, men inte så mycket som många andra. Jag har bara 1an, 2an, och 4an så tv blir det inte heller så mycket av då. Jag får kontakt med den mediala världen och musikens värld på ett annat sätt. Jag låter folk med smak skicka musik till mig, ber om musik jag är sugen på och vad det gäller nyheter så läser jag minst en tidning varje dag. Nästan varje dag iaf.
Jag läser nästan inte skönhetsmagasin heller. Jag vet inte riktigt vad jag är för en, men jag är bara inte intresserad. Det är så det är. Har aldrig varit. Det är nog svårt att bli. Jag är lite odd med det, så jag finner mina egna vägar.
Jag finner stort intresse i samhällsfrågor, webben och smycken just nu. Det är väl det som tillalar allra mest.

Jag bygger väl på det här en annan dag, men det här var litegranna om mig.
Musiken, skogstvn, dagstidningsläsandet och så vidare.
Den ständiga drömmen om pengar.
För den finns alltid. Hos alla.
Med pengar blir många saker enklare.
I alla fall om du kan hantera pengar.